2013. november 20., szerda

A fügefa

Lukács 13,6-9


…ketten jönnek a kert kapujától. Az egyik a kertésznek tűnik. A másik meg mintha ingerült lenne; széles mozdulatokkal gesztikulálva magyaráz valamit. Nem csodálom. Sok baj van ebben a kertben. Valahogy nem úgy mennek a dolgok, ahogy egy ilyen jó dűlőben menniük kellene, pedig a kertész eléggé odaadóan dolgozik. De lassan talán észreveszik, hogy a kert elejében a szőlő milyen silány minden évben. Terem, terem, na de mit?! Több a magja, mint a húsa, szinte ehetetlen. Úgy kell kiszopogatni valahogy, aztán meg jön a köpködés, hogy megszabaduljanak a nehezen élvezhető részektől, ami belemegy minden kis lyukba a fogak között. Persze vannak, akik azt mondják, hogy a jó magvas dolgok az igaziak. De akkor miért köpködik itt a kert aljában is sokszor, hogy még nekem is kijut belőle?…
A mazsolaszőlő meg a másik véglet. Ott egy darab mag sincs. Minden az élvezetről szól. A zamatról, a körítésről. Serdületlen fogyasztói csillogó szemmel zabálják, aztán mire ideérnek, érzik: megfeküdte a hasukat. Nem kellett volna ilyen túlzásokban esni, egyszerre nehéz a gyomruk, és közben mégis valami űr tátong, valami furcsa éhségérzetszerűség…
Hú! Az idősebbik tényleg eléggé bosszús, és közben meg sem álltak a tőkék között, csak jönnek ide lefelé a domb aljába. Nem lennék annak a helyében, aki így felhúzta az öreget…
Na, nem baj, ebben a tűző napfényben legalább jól fog esni az a nagyszerű árnyék, amit én nyújtok. Hiába. Sokan pihenték már ki fáradalmaikat koronám alatt, időnként nagyokat hortyogva, hogy még a szemközti domboldal is visszhangozta. De nem baj, aludniuk is kell valahol, miért ne aludjanak nálam…
Kellemetlen érzés suhant át a leveleim között. Remélem, nem én húztam fel ezt az alakot! De éppenséggel mivel húztam volna fel? Soha nem láttam. És különben sem csináltam semmit.
Közelednek. Nem álltak meg a kivénhedt olajfánál sem. Pedig annak le kellene vágni néhány korhadt ágát, ami csak a gombás fertőzéseket terjeszti. Félek, valami spóra rajtam is megtelepszik egyszer, akkor aztán végem… De miért nem veszik észre…
Itt állnak előttem. Pont itt. Csak nem ez a tulaj?! Ilyen közelről nézve… lehet, hogy találkoztunk valamikor magonckoromban?! Végem van! Észre fogja venni, hogy a külső oldalon több ágam is elszáradt, a belsőn is ritkásabb a lombozatom. De itt középen volt néhány fügekezdeményem, a helye még látszik… Kár, hogy nem tudok beszélni. Elmondanám, hogy miért van mindez, hogy az árnyékra koncentráltam, hogy még nincs kész…, hogy… Hátha nem veszi észre… reménykedhetek még talán!
Mit mond??
Csak azt kaptam el belőle: „…hátha…”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése